Nenásilná komunikácia

Nenásilná komunikácia (NVC-non violent communication) je jednak súbor konkrétnych krokov a postupov, ale aj životná filozofia, ktorá nám pomáha správne reagovať v situáciách, ktoré sú náročné. Občas sa nám stane, že nereagujeme správne, hneváme sa a v hneve povieme niečo, čo nás potom mrzí. Či je už je to partnerská hádka, výchovná situácia, konflikt s kolegom, všade tam potrebujeme mať  v rukách efektívny nástroj, ktorý nám pomôže daný okamih zvládnuť čo najlepšie.

A nenásilná komunikácia je presne týmto nástrojom. Pozývame vás do kurzu/video kurzu, kde vás naučíme, jednak ako prebieha konfliktná alebo stresová komunikácia ale ukážeme vám,  čo v takých okamihoch robiť a ako  reagovať, aby všetko dopadlo dobre.

 

Naše školenia vám pomôžu

  • Získať základné znalosti o tom,  ako a prečo vzniká konflikt
  • Prečo je dôležité pátrať po nenaplnených potrebách?
  • Prečo argumenty nefungujú a čo teda použiť namiesto nich?

 

Komu je kurz určený

Kurz je určený každému, kto hľadá odpoveď na to, ako zmeniť k lepšiemu svoju komunikáciu.

 

Obsah kurzu

  • Ako vzniká konflikt?
  • Prečo argumenty nefungujú?
  • A čo je lepšie ako logika a argumenty?
  • Topológia konfliktu
  • Emócie a ich vplyv
  • Objektívna reč a hodnotiaca komunikácia
  • Ako sa vyhnúť nálepkovaniu?
  • Ako sa rýchlo naučiť kontrolovať emócie?
  • Potreby (uspokojené/ neuspokojené)
  • 4.Fázy nenásilnej komunikácie
  • Ako sa vyznať vo vlastných emóciách?
  • Nácvik rozhovorov pomocou konceptu nenásilnej komunikácie.
  • Ako aplikovať kroky NVK v životných situáciách?
  • Ako uplatňovať NVK vo výchove a vo vzťahoch?
  • Práca v skupinách
  • Empatia (K sebe, k svojim potrebám, k potrebám partnera..)

Na školeniach vždy prihliadame na konkrétne otázky a životné či pracovné situácie účastníkov kurzov.  Ak niečo v obsahu nenájdete, neznamená to, že to v našom kurze nie je. Stačí sa len opýtať.

 

Formát

Toto školenie oraganizujeme v troch základných formátoch. Je len na vás, ktorý formát si vyberiete.  Všetky formáty sú fyzickou formou, na vyžiadanie však vieme realizovať aj webinár.

  1. Prednáška/Webinár v rozsahu cca 1hod:30 min. Krátky formát, ktorý nie je obmedzený počtom účastníkov. Dynamicky prezentované informácie. Jednoduchí tipy a triky kde a ako sa dá uplatniť AI. Informácie  o posledných trendoch a novinkách.
  2. Seminár. Rozsah 3 hodiny. Skupina do max. 15 účastníkov. Ideme viac do hĺbky. Viac interakcie. Práca v skupinkách. Cvičenia a prípadové štúdie. Kratšie praktické ukážky.
  3. Celodenný workshop. Rozsah  5-6 hodín. Skupina do max 15 účastníkov. Aktivity, case study, testy, diskusia, cvičenia. Veľa priestoru na diskusiu, otázky, hľadanie konkrétnych odpovedí na otázky účastníkov. Z hľadiska prínosu sa jedná o najcennejší formát.

Pri každom formáte prídeme osobne za vami do vašej školy, úradu, inštitúcie. Každý účastník dostane ako bonusový materiál prístup do online kurzu Umelá inteligencia s doživotným prístupom. Po ukončení online kurzu získava aj cerfikát o absolvovaní.

 

Metodika kurzu

Základná metodika kurzu je postavená na interakcii skupiny s lektorom a zodpovedaním každej individuálnej otázky

 

Čo kurzom získate?

  • Základné pochopenie toho, čo je nenásilná komunikácia
  • Aké sú základné kroky nenásilnej komunikácie
  • Zistenie, čo konkrétne môžete urobiť v náročných komunikačných situáciách

 

Cena

Cena sa odvíja od formátu, počtu účastníkov a vzdialenosti. Napíšte nám, my sa s vami spojíme a prediskutujeme vaše konkrétne očakávania a možnosti.

Kurzy nie je možné preplatiť cez programy Upsvar. Kurzy nie je možné zahrnúť do aktualizačného vzdelávania.

 

Kedy a kde?

Termín si vyberiete tak ako vám to vyhovuje. Radi prídeme za vami kdekoľvek na Slovensku.

 

Kto?

Naše školenia realizuje PaedDr.Martin Prodaj, jeho profil si môžete pozrie na tomto linku. PaedDr. Martin Prodaj je špeciálny a liečebný pedagóg. V roku 1993 ukončil svoj psychoterapeutický výcvik v satiterapii. Zbieral skúsenosti v rozličných výchovných alebo vzdelávacích zariadeniach (detské linky dôvery, pedagogické centrá, výchovné inštitúcie, a pod.). Vo svojej práci sa často odvoláva na humanistický prístup Carla Rogersa a rešpektujúcu a nenásilnú komunikáciu (M.Rosenberg). Posledných 15 rokov svoju expertízu rozšíril o podnikanie v ecommerce sfére /eshopy, Amazon, Ebay/.  Je nadšencom nových technológií a neustále hľadá spôsoby ako ich implementovať do vlastného podnikania.

Pracovať v sociálnych službách si v dnešnej dobe vyžaduje kus odvahy, celé srdce a množstvo odborných a osobnostných kompetencií. Komunikácia je našou abecedou v dennom kontakte poskytovania služieb a preto sme sa rozhodli ponúknuť všetkým našim zamestnancom kurz pána Martina Prodaja “Efektívna komunikácia”. Náš výber nesklamal, bolo to skvelé, k maximálnej spokojnosti zúčastnených.
 
Lektor, pán Martin Prodaj vyskladal a odprezentoval taký program, v ktorom sme našli to, čo dnes tak veľmi potrebujeme: pozitívne myslenie, dynamiku, povzbudenie, odvahu, no najmä odborné rady a tipy ako zvládať správnu dennú komunikáciu.
 
Som nadšená a spokojná, že som mohla mojim zamestnancom sprostredkovať úžasnú, na mieru šitú vzdelávačku v prospech pracovného a osobného rozvoja kolegov. Za celý kolektív veľké ďakujeme a želáme veľa pracovných aj osobných úspechov
Mária Štepanovská

riaditeľ, DSS Jesénia Skalica

Pán Martin Prodaj patrí k najlepším lektorom, s ktorými som spolupracoval. Zaujal ma svojím precíznym prístupom a hlbokou erudíciou. Vie veľmi dobre pracovať so skupinou. Proklientská orientácia, pozitívny prístup a dôvera sú pre neho prirodzeným základom  vzťahu ku klientovi. Vysoko hodnotím jeho tréningy predajných zručností a psychológie predaja, predovšetkým však tréningy manažérskych zručností pre pokročilých.

Vladimír Pečimon

vedúci oddelenie vzdelávania, Aegon

Pána Prodaja sme oslovili na odporučenie a bol to pre nás výborný ťah. Jeho služby sme už využili viackrát a vždy sme boli s jeho službami spokojní. Využíva formu, ktorá nám je blízka. Školenia boli osobné s ľudským prístupom a zároveň veľmi profesionálne. Sme nadšení z jeho kreativity a schopnosti presne prispôsobiť školenie a tréningy na skupinu ľudí, ktorých školí. Vďaka nemu sme rozvinuli nielen náš pracovný , ale aj osobný potenciál a týmto sa mu chceme zároveň poďakovať.

Aquatec

riaditeľ, Aquatec