Dať výpoveď v práci môže byť tým prvým krokom na ceste k vášmu vysnívanému životnému štýlu. Ale taktiež to môže byť prvý krok, ktorým vkročíte do priepasti neistoty a finančných problémov. Ako všade, tak aj tu platí: premýšľanie na prvom mieste. 

Je skvelé,že záujem o podnikanie sa prejavuje aj u mladšej generácie. Naučiť sa podnikať považujem za meta zručnosť, ktorá ti zabezpečí nezávislosť na trhu práce aj na zamestnávateľovi. V dnešnej časti podcastu odpovedám na otázku či je možné podnikať na Ebayi (ale aj všeobecne) aj keď človek nemá ešte 18 rokov.

V dnešnej dobe je pomerne ľahké pustiť sa do typov podnikania, ktoré mali vysoko nastavenú latku vstupu a dostať sa tam nebolo celkom jednoduché. Našťastie dnes už je to iné a môžete začať zarábať v oblastiach, ktoré boli viac menej vyhradené pre úzku skupinu ľudí.

Neschopný zamestnanec, či už vašou chybou alebo jeho chybou, sa môže pre vaše podnikanie stať katastrofou. Zvlášť pokiaľ sa takýto zamestnanec ocitne na exponovanom mieste, kde je konfrontovaný so zákazníkom. Platiaci zákazník vyžaduje najvyššiu kvalitu akú ste schopný doručiť a neschopný zamestnanec toho schopný naozaj nebude. Ako z toho von? Dozviete sa v 34. časti podcastu.

Krach, fail alebo fuck up patrí nielen k osobnému ale aj podnikateľskému životu. Veľkou vecou je, ak si svoju chybu viete priznať, a ešte väčšou vecou je, ak sa z danej chyby alebo fackupu viete poučiť, aby ste to neurobili znova. Nie je otázka či fail príde. Lepšia otázka je ako sa na prípadný krach pripraviť. A presne o tom hovorím v 33.časti môjho podcastu.

MPP #32: Ako nebyť v práci za hlupáka

MPP #32: Ako nebyť v práci za hlupáka

Nikto nechce byť v práci za hlupáka. Občas sa to ale aj pri našej najlepšej vôli stane a my si uvedomíme, že niekto nás oklamal, podviedol, zneužil. Asi sa tomu nedá celkom zabrániť. Na druhú stranu je predsa len niečo, čo môžeme urobiť aby sme takejto situácii predišli.

Máte biznis, ktorý vám ako tak funguje. Nie je to zlé, ale mohlo by to byť aj lepšie. Ako takpovediac, dostať z podnikanie ešte viac? Každé podnikanie má určitý “výtlak” a do istej miery sa tento výtlak dá zvýšiť. Ako? To rozoberiem na príklade vertikálnej a horizontálnej expanzie.

Spokojný zákazník je to čo, každý úspešný biznis potrebuje. V dnešnej dobe je omnoho ťažšie získať nového zákazníka než si udržať toho existujúceho. V každej fáze zákazníckej skúsenosti si môžeme vychovávať spokojného zákazníka cez to čo mu ponúkame, ako s ním komunikujeme aj ako sa oňho staráme potom, ako sa biznis už uskutočnil.

Je čas, kedy sa treba zastaviť,spomaliť, stíšiť svoju myseľ. Nájsť tie okamihy pokoja a spomalenie je stále viac a viac ťažšie. Potrebujeme si nájsť čas a priestor kedy toto rozhodnutie urobíme zámerne. Jedným zo spôsobov ako sa dostať do priestoru ticha a pokoja je aj meditácia. A o meditácii chcem hovoriť v tomto podcaste.

Konkurencia a kopírovanie. Dve strany mince, ktorú by najradšej mnoho podnikateľov odpratalo zo sveta. Konkurencia nám nedáva spávať, provokuje nás, a niekedy od nás naše myšlienky a nápady bohapusto kopíruje. Nemalo by sa to diať ale deje sa. Dá sa s tým niečo robiť? Je možné nevýhodu obrátiť na výhodu?

Stať sa expertom v dajakej oblasti vraj vyžaduje venovať tomu viac ako 10.000 hodín. Možno to však nebude potrebné. Ak sa vo svojej oblasti vyznáte a máte za sebou výsledky, tak potom sa môžete nazývať expertom a na tejto expertíze môžete postaviť svoj konzultačný biznis. Tento trend tiež nasadá na snahy firiem, čo najviac práce outsorcovať práve rozličným expertom. A vy môžete byť medzi nimi so svojím konzultačným biznisom.

Vedieť sa správne oceniť je problémom nielen pre začínajúcich podnikateľov. Občas  s tým bojujú aj ostrieľaní harcovníci. Pritom správne nastavená cena za vaše služby vám zabezpečuje nielen existenciu ale aj dobrý pocit za dobre odvedenú prácu, aj keď to znie ako strašné klišé.

Sebareflexiu považujem za jednu z kľúčových metaskills, ktoré ti môžu pomôcť s osobným rastom. Sebareflexia ti ukáže kde sú  tvoje slabiny ale aj silné stránky. Reflektovanie má mnoho účelov a dá sa robiť rozličnými spôsobmi.

Blogovanie patrí medzi klasické evergreeny, ktoré umožňujú podnikanie a zarábanie na internete. To, čo začalo ako koníček sa môže stať ďalším zdrojov príjmov. V 24. časti podcastu hovorím o tom, aké možné modely monetizácie sa dajú realizovať práve v prípade, že blogujete.

Nastavovanie cieľov nie je typické len pre konieca roka. Nakoniec, uvažovanie nad tým, ako bude vyzerať náš život tak isto nie je vyhradené len jednému obdobiu počas roka. Ciele a zámery si nastavujeme počas celého roka.

Rok 2018 sa nám blíži ku koncu.  V tejto časti podcastu vám chcem jednak ukázať zdroje, odkiaľ čerpám nápady pri hľadaní nových kníh a druhak vám ukázať, aké knihy som v tomto roku považoval za hodné mojej pozornosti. FB skupina pre fanúšikov podcastu nájdete na tejto...

Ako začínajúci podnikateľ si musíte strážiť každú korunu.Investovať na správnom mieste s jasným účelom.Jedna z vecí, ktoré vás môžu definovať ako podnikateľa je vaša kancelária. Na druhej strane práve kancelária je niečím čo sa dá pomerne ľahko oželieť, pokiaľ si dobre nastavíte home office. 

MPP #20: O otužovaní

MPP #20: O otužovaní

Vonku sa postupne začína ochladzovať. A to je prirodzene signála na to aby sme vytihali teplé bundy, šály. Okrem toho dúfame, že na nás neskočí dajaký škaredý bacil a my budeme musieť zaľahnúť s chrípkou do postele. Dobrým riešením ako tomu predísť je začať s otužovaním. Za málo peňazí dostanete veľa muziky. Budete si síce musieť poriadne vykročiť zo svojej komfortnej zóny, ale verte mi, výsledok bude stáť za to.

Chceli by ste by byť youtuberom? Ak patríte do “staršej” generácie, tak možno ani nebudete vedieť o čo ide a čo to slovo znamená. Ak sa však ocitnete medzi tými neskôr narodenými, tak sa môže stať, že budúcnosť youtubera je pre nich veľmi populárna a lákavá. Otázkou je, že či sa aj bežný internetový podnikateľ môže nájsť v tomto type podnikania a či môže byť pre neho užitočný.

Hlas je skvelé aktívum. Máte ho neustále z sebou. Je pripravený na okamžité použitie a vie vám generovať príjmy aj z dlhodobého hľadiska. Práca pri ktorej dabujte, načítavate alebo komentujete produkt alebo služby má veľmi príjemný pomer medzi vynaloženým úsilím a...

Minimalizmus je smer alebo myšlienkový názor, ktorý hovorí, že menej je viac. Na rozdiel od všeobecne uznávanej pravdy, že viac je proste viac. Minimalizmus ale nie je len o vlastnení menej vecí, je to aj o prístupe k životu, vzťahom, peniazom. Možno je minimalizmus jednou z odpovedí na prevládajúci konzumný životný štýl. Tak sa nechajte inšpirovať.

Osobný rozvoj je téma, o ktorej sa strašne dobre rozpráva. Je to niečo ušľachtilé, správne.  Niečo, čomu je dobré sa venovať. Ale hneď ako príde na lámanie chleba a je potrebné niečo reálne urobiť, tak sa celé nadšenie stratí ako para nad hrncom. V tejto časti...

Podnikanie. Pre mnohých nesplnený sen, pre iných zase niečo, čomu sa je najlepšie vyhnúť. Treba však priznať, že podnikanie môže byť splneným snom v ktorom si robíte čo chcete, kde chcete, s kým chcete a v ideálnom prípade dostanete za to aj zaplatené. Problémom ale ostáva, keď neviete kde začať, keď tak povediac, nemáte vôbec nič. Ako si poradiť v takej situácii?

Stať sa podnikateľom alebo zamestnancom? Čo je lepšie? Veľmi bude záležať od vášho uhla pohľadu. Od toho aké sú vaše životné priority, prípadne od toho aká je vysoká vaša odolnosť voči stresu  a frustrácii. Pretože tej si, ako začínajúci podnikateľ, užijete dosýtosti. Ale sloboda, ktorú získate, tak tá za to stojí.

Vydanie vlastného ebooku môže byť prvým pokusom o vstup do internetového podnikania. Človek sa niečo naučí a navyše uspokojí svoje kreatívne vášne. V podcaste sa venujem trom častiam alebo fázam prípravy na vydanie ebooku. Kreatívne, technickej  a marektingovej.

MPP #10: Ako si budovať pasívny príjem

MPP #10: Ako si budovať pasívny príjem

Pasívny príjem by nemal byť synonymom pohodlnosti alebo nič nerobenia. Občas to však na prvý pohľad môže tak vyzerať. Avšak pasívny príjem môže, z dlhodobého hľadiska priniesť iný postoj voči peniazom. Najprv je však nutné vybudovať zdroje pasívneho príjmu tak, aby sa z nich človek v budúcnosti mohol tešiť.

MPP#09: Ako predávať tričká na internete

MPP#09: Ako predávať tričká na internete

Predaj tričiek na internete môže byť ďalším zaujímavým biznis modelom. Tento krát sa trochu vzdialime od Amazonu, ale stále ostaneme na internete a pri tričkách. Ono sa to nezdá, ale práve tento model v sebe kombinuje kreatívne a obchodnícko marketingové zručnosti. Ak...

MPP #08: Ako predávať tričká na Amazone

MPP #08: Ako predávať tričká na Amazone

Pasívny príjem môže mať veľa podôb. Niekedy sú to akcie, opcie, zlato, kryptomeny. Inokedy pasívny príjem vôbec nemusí byť pasívny alebo môže byť pasívny len z časti. V mojom podcaste som hovoril o mnohých príležitostiach, ktoré ponúka Amazon tretím stranám. A dnes sa budem opäť venovať Amazonu. Ak vás zaujímajú tričká a viete ich dizajnovať, toto by sa vám mohlo páčiť.

MPP #06: Ako si zvýšiť príjem (prítok vs.odtok)

MPP #06: Ako si zvýšiť príjem (prítok vs.odtok)

Peniaze sú považovné za citlivú tému a v dobrej spoločnosti sa o nich moc nehovorí. Peniaze sú večnou témou či už vtedy keď je ich veľa (pomerne zriedkavé) alebo naopak, keď je ich málo (pomerne časté). V tomto podcaste sa zamýšľam nad peniazmi, resp. nad tým, čo treba urobiť aby ich človek mal viac. Nevenujem sa však konkrétnym postupom a stratégiám ale skôr som zvolil určitý nadhľad a pozrel som na to ako ovplyvniť dva základné paramatre, ktoré rozhodujú o tom, či peniaze máme alebo nemáme. Prítok a odtok.

MPP #05: Ako začať podnikať s dropshippingom

MPP #05: Ako začať podnikať s dropshippingom

Podnikanie s dropshippingom je na svetovej scéne veľmi populárne. Minimálne vstupné náklady a možnosť rýchleho škálovania z neho robia ideálneho kandidáta na biznis model vhodný aj pre začiatočníka. Bez nákladov na tovar sa tak dropshippingový eshop môže stať vaším prvým vstupom do sveta ecommerce. 

MPP #04: Ako začať podnikať na Ebayi

MPP #04: Ako začať podnikať na Ebayi

Vstupné náklady pri podnikaní na Ebayi sú minimálne a riziko prijateľné. Stačí len nájsť produkt ktorý sa predáva dobre na Ebayi, potom nájsť dodávateľa tohoto produktu  a môžete začať. A niekedy dokonca nemusíte ani to. Ak sa vám podarí nájsť zaujímavý výrobok v...

MPP #03: Ako začať podnikať s eshopom

MPP #03: Ako začať podnikať s eshopom

Začať podnikať s eshopom je relatívne ľahkou a jednoduchou cestou ako sa ponoriť do sveta online podnikania. 

Eshop je niečo, čo viete vytvoriť s minimálnymi investíciami, takmer zadarmo. Môžete sa tomu venovať popri práci. Dokonca si môžete zvoliť  taký model podnikania s eshopom, kde nebudete musieť mať vlastný sklad alebo dokonca ani neprídete do styku s tovarom.

MPP #02: Ako začať podnikať na Amazone

MPP #02: Ako začať podnikať na Amazone

Od okamihu ako Amazon umožnil aby na jeho webe predávali aj iní obchodníci sa model predaja na Amazone stal veľmi populárny. Veď kto by nechcel využívať prepracovaný logistický systém a vysoké konverzie. Podnikať na Amazone môžete aj zo Slovenska a nemusí to byť ani veľmi ťažké. V druhom diely podcastu Martina Prodaja vám chcem predstaviť čo sa za podnikaním na Amazone skrýva.

MPP #01: Ako podnikať na internete

MPP #01: Ako podnikať na internete

Podnikanie na internete je pre mnohých ľudí veľmi príťažlivé. Latka pre vstup do týchto typov podnikania je nastavená pomerne nízko. V tomto prvom dieli podcastu Martina Prodaja vám chcem ukázať niekoľko základných biznis modelov, s ktorými sa dajú na internete zarobiť peniaze.