Ako rodina s malým dieťaťom (3 a pol.r.) sa snažíme pri hľadaní ideálneho odpočinkového alebo dovolenkového miesta hľadať destinácie,ktoré by spĺňali predovšetkým dve základné podmienky. Aby si rodičia dobre oddýchli a dieťa aby sa zabavilo. Ideálnym miestom, kde sa nám pravidelne darí nalňať tieto podmienky sú hlavne miesta kde sú aquaparky, wellnesy, skrátka, kde je hlavne teplá voda. Ďalšou zastávkou na našom prieskume Slovenskom sa stala Dunajská Streda. Dielom náhody a dielom zámerného plánovanie sme sa teda rozhodli prelom júna a júla (víkend) stráviť v dunajskostredskom Thermalparku. Nasledujúce riadky sú záznamom pozitívneho aj menej pozitívneho, s čím sme sa počas našej návštevy stretli.

Dejstvo prvé-Penzión Thermal Park

Po prvom počiatočnom presurfovaní fotiek ubytovania, kúpania, a priľahlého okolia sme sa rozhodli pre relatívne lacnú voľbu ubytovania a to Penzión Thermal Park. Telefonoval som tam s malou dušičkou, pretože som vedel, alebo dajako tušil, že letná sezóna sa rozbieha a že ak nebudeme mať šťastie, tak sa nám na poslednú chvíľu (asi týždeň pred termínom) nič nepodarí zohnať. Šťastie sme mali a ubytko sa nám podarilo získať. 3 posteľová izba. Bol som upozornený, že sa tam v sobotu chystá nejaká spoločenská akcia a že asi na recepcii nikto nebude a že si mám niečo vyzdvihnúť na recepcii druhý deň. Kedže telefonické spojenie nebolo moc kvalitné, presne som nepočul, čo si máme kde vyzdvihnúť. Pani si odo mňa nevypýtala žiaden mail, kde by mi mohla zaslať potvrdzujúce informácie a mňa nenapadlo ju požiadať, aby všetko, čo mi povedala, aby mi to aj poslala mailom. Moja chyba. A tak som už pred príchodom začal tušiť, že naše ubytovanie neprebehne úplne hladko. A tak aj veru bolo.

Prichádzali sme v piatok podvečer, niečo po 18:00. Navigácia nás spoľahlivo nasmerovala až do areálu, resp. k areálu termalparku, ktorý ma dve vstupné rampy. Pre bežných návštevníkov platené parkovisko-tá viac vpravo (1eur/deň) a rampu pre (asi) hotelových hostí-tá viac vľavo. Ibaže tá sa dá (asi) otvoriť len magnetickými náramkami, ktoré ale dostanete až pri ubytovaní. Nie je tam nikde žiadne komunikačné zariadenie a tak nemáte cez rampu kam zavolať aby vás pustili dnu. Odparkoval som na priľahlom parkovisku hotela Legend, čo vzhľadom na čas nebol problém. Ak by ste tento scenár chceli zopakovať ráno, alebo pred obedom, kedy je premávka najväčšia, tak nemáte šancu kvôli neprerušovanému prúdu áut, ktoré vás tlačia na parkovisko.Vystúpil som a pobral som na recepciu hotela Thermal park. Prídem k dverám. Chcem otvoriť, ale je zavreté! Vedel som , že to nebude jednoduché, ale že sa problémy vyskytnú pri takých elementárnych veciach, ako že na recepcii hotel VŽDY niekto je? To som nečakal. Hotel je našťastie spojený priamo s termal parkom a tak tam nájdete otvorené pokladničné okienka. Areál je zo zadnej časti spojený z hotelom. Tak som požiadal pokladníčku, aby ma do hotela pustila vlastne z vnútra. Tak som sa teda na recepciu dostal, ale nebolo mi to nič platné, lebo tam aj tak nikto nebol. Vcelku zúfalý z toho, že sa hádam ani neubytujeme, som sa vrátil k pokladniciam, a že či náhodou o mne nevedia a nemajú pre mňa kľúče. Našťastie mali, dali a poslali ma preč. Penzión kde sme mali byť ubytovaní, bol na opačnej strane areálu, takže sme to museli celé obísť a dostali sme k ďalšej rampe, ktorá púšťala ľudí do campingu, súčasťou ktorého bol aj náš penzión. Ten sa nám aj napriek absolútnej absencii nejakého značenia alebo smeroviek podarilo nájsť. Zaparkovali sme a snažili sa dostať dnu. Nikde nikto. Hlavný vchod zavretý. Nikde žiadne upozornenie alebo info o tom, kade ísť. Už to začínalo byť vážne nepríjemné. Nebyť náhodne ubytovaného, ktorý dnu vchádzal cez zadný služobný vchod a kam na počudovanie pasovali aj naše kľúče, tak by sme sa hádam ani nedostali dnu. Naveľa sa nám teda podarilo nájsť izbu a zložiť naše unavené kosti. Konečne po takmer hodine trápenie prvý pozitívny zážitok. Izba naozaj veľmi pekná, veľká, priestranná. Ale bez chladničky na izbe. Mohli ste využiť spoločnú chladničku na chodbe.

No a ešte taká drobnosť, na druhý deň večer sme už nemali teplú vodu na sprchovanie. Asi kvôli spoločnému bojleru (to je ale len odhad).
Čo ešte stojí za zmienku, že v rámci ceny za ubytovanie sme mali aj vstupy do termal parku aj s raňajkami.

Dejstvo druhé Thermal Park Dunajská Streda

Po ubytovaní sme mali ešte dostatok času a tak sme si povedali, že sa pôjdeme okúpať. Areál nás príjemne prekvapil veľkou rozlohou a zeleňou. Narátal som 6 vonkajších bazénov, z toho 1 detský, 1 plavecký veľký, 1 plavecký malý 1 veľký “rodinný”, 2 s termálnou (hnedou) vodou + jedna vonkajšia veľká jacuzzi. Vo vnútri sú 3 bazény, 1 s termálnou vodou, 1 menší plavecký, 1 kľudový. Pomenovania bazénov berte prosím orientačne, nepísal som si poznámky, rovnako ani neviem presne povedať, kde presne je termálna liečivá a kde je termálna “teplá” voda. Dôležité ale je, že takmer všade (až na plavecký vonkajší) je teplá voda (+-27st. a viac) čo je pre nás a zvlášť pre nášho malého extrémne dôležité. V areáli nájdete dva veľké tobogány. Jeden čerstvo dostavaný ( v čase našej prvej návšetvy ho práve finišovali). Množstvo stánkov s jedlom a nápojmi uspokojí vaše labužnícke požiadavky. Ale bacha, nie je o žiaden Hilton a v čase obeda sa pripravte na seriózne dlhé rady aj na obyčajné pivo. Príklad: na 5 zemiakových placiek som čakal asi 7 minút. Btw. cena za placku 0,5O eur.

Thermal park disponuje aj saunovým svetom, ale vzhľadom na pekelné horúčavy vonku som netúžil zvyšovať teplotu môjho tela ešte aj iným spôsobom.

Ak chcete, môžete si objednať (2 eur/deň) lehátka, ktoré sú rozostavané okolo všetkých bazénov. Ale zase pozor. Ak prichádzate počas hlavnej sezóny po 10 hodine, môže sa stať, že voľné lehátko už nenájdete. Bohužiaľ vás na to systém a lá teta pokladníčka neupozorní a tak budete musieť ísť svoj lístok vrátiť. A ďalšie pozor. Ak si aj kúpite lepiaci prúžok (aké sa lepia na ruku na festivaloch), ktorým sa lehátko oblepí mimo hlavnej pokladnice, tak na rovnakom mieste ho už nemôžete vrátiť. Je zbytočné sa hádať a argumentovať. Brigádnička so silným maďarským prízvukom vládne brutálnou dávkou asertivity a bude vás neodbytne posielať do hlavnej pokladne. Nehádajte sa a keď chcete mať svoje eurá naspäť, urobte čo hovorí.
K lehátkam môžete mať aj slnečník, ale len keď ste dosť rýchly a stihnete si ho zabrať pre seba. Ak máte radi tieň a nemáte slnečník, tak ešte máte šancu na lesný porast. Kúpiť si tiež môžete aj zamykacie skrinky, ktoré nájdete na konci areálu, na mieste kde sa doň vstupuje z campingovej časti.

Decká od 0 do 10 rokov sa môžu vyblázniť v detskom bazéniku s niekoľkými šmýkačkami. Môžu sa nechať dať pomalovať v animačnej jurte, alebo si zaskákať na trampolíne.
V areáli máte aj animačné programy pre deti aj dospelých, ktoré sa vyznačujú ohlušujúcou muzikou, takže na nejaký pokoj počas animátorských aktivít môžete zabudnúť.
Špeciálnym bonusom je rybníček v areáli termal parku, kde sa môžete odviezť na kajaku, prípadne sa preplaviť na druhú stranu rybníka, kde je mini nudistická pláž.
Napriek členitosti a rozľahlosti areálu ani tento areál nie je nafukovací a počas horúcich letných dní trpí klasickým kúpaliskovým syndrómom “hlava na hlave”.
Naša druhá, resp. tretia návšteva tak bola oproti prvej, tak trochu sklamaním, práve kvôli množstvu ľudí. Najpríjemnejšie je tam tak paradoxne až niekedy po 18 hodine, kedy väčšina ľudí odíde a aj lehátko si môžete zabrať bez toho, aby vás neho plavčík vyhodil.
Sklamanie z toho, že sme si na totálne preplnenom kúpalisku moc neoddýchli aspoň trochu vyvažoval penzión Fortune, kde sme boli ubytovaní pri našej druhej návšteve

Dejstvo tretie: Penzión Fortune

Pri druhej návšteve sme sa rozhodli zvoliť na ubytovanie iné miesto. Pravidelne mi chodia ponuky z Booking.com a tak som sa rozhodol zvoliť túto variantu rezervácie. Izba pre 3 osoby nás vyšla na 47 eur s raňajkami. Najprv som chcel len jeden deň, ale nakoniec som priobjednal ešte jednu noc a tak sme tam boli nakoniec od piatka až do nedele.
Obrovskou výhodou penziónu je, že  je len asi 30 m od areálu Thermalparku a má vlastné parkovisko v cene ubytovania (tam sa dostanete cez tú prvá rampu, o ktorej som hovoril na začiatku), vyfasujte lístoček, ktorý si nezabudnite pri odchode z penziónu odznačiť.

Už vchod do penziónu cez mini japonsku záhradu s mini mostíkom a mini jazierkom je celkom štýlový. Check in prebehol veľmi rýchlo s platením hneď pri ubytovaní. To asi nie je štandard, ale nie je to nič zásadné. Cez recepciu sme prešli cez vnútornú reštauráciu, ktorá ústí do zastrešenej vonkajšej terasy a tam následne na veľký dvor s anglickým trávnikom, ktorý je z jednej strany lemovaný 6 izbami na prízemí, každá z vlastnou mini teraskou. V rohu dvora nájdete veľký záhradný altánok s kozubom na grilovanie, kam sa by sa pohodlne zmestilo aj 20 ľudí. Dvor je ukončený betónovým ihriskom so sieťou na tenis. Po prejdení dvora sa dostanete k schodom, ktoré vedú na “pavlač” kde máte ďalšie izby. Ak máte veľa kufrov a malé dieťa, jednoznačne odporúčam pýtať izby 1-6.

Na dvore nájdete ešte detské pieskovisko a  šmýkačku s hojdačkou pre najmenších. Celý priestor pôsobí komorne a pokojne, ale to asi závisí aj od toho, akých susedov budete mať.
Vonkajšia zastrešená terasa pre nás slúžila aj ako reštaurácia, kde sme dvakrát večerali a treba povedať, že veľmi dobre. Veľmi sa mi páčilo, že čašník vyhovel našej, trochu neštandardne,j požiadavke na párky na večeru. Bez mihnutia oka nám ich doniesol. Večera pre 3 ľudí nás vyšla okolo 20 eur (2x polievka, 2x pivo, 1x minerálka, 2x hlavné jedlo), druhý večer cca rovnako.
Večer sme zakončili posedením na našej mini teraske pri fľaši vína.

Zo všetkých najlepšie vychádza penzión Fortune.

Dejstvo štvrté Hotel Thermalpark

Naše posledné ubytovanie v tejto letnej sezóne malo byť v hotel Thermal, ktorý je priamo prepojený z termal parkom.

Príchod aj ubytovanie prebehli v poriadku. Dokonca aj na recepcii niekto bol. Dostali sme kľúče a hor sa na izbu. Cvik robí majstra, takže z auta sme sa vynosili pomerne rýchlo. Izby sú umiestnené naľavo od recepcie v dlhej úzkej chodbe.

Otvorenie dverí bolo sprevádzané strašidelným škripotom pántov, ktoré olej nevidel asi od čias Márie Terézie. Otvoriť sa však dali, tak čo tam po nejakom škrípaní:)

Kúpeľňa s dvoma vodovodnými kohútikmi, pričom jeden je na pitnú vodu. To je niečo, čo sa dnes už len tak nevidí. Skriňa v chodbičke, televízor, posteľ. Štandardné vybavenie, ktoré, vzhľadom na to, že väčšinu času budeme pri vode, je celkom dostačujúce. Trochu chýba chladnička, tá je síce na chodbe, ale je tak naprataná, že sa do nej vprace tak jedna fľaša vína, alebo pár pív. O nejakom jedle sa nedá ani hovoriť. Kúpeľňa už veľmi dlho nevidela prachovku, čoho dôkazom je, že sme v nej našli za dverami celkom solídne pavučiny.

Veľkou nevýhodou izby je pomerné zlé vetranie aj keď môžete otvoriť balkónové dvere, ktoré ale na balkón nevedú. Tak sa vám pokojne môže stať, že pri vonkajšej teplote okolo 30 st. len ležíte na posteli a potíte sa akoby ste boli v saune. Príručný ventilátor by v takej situácii celkom pomohol.

V cene ubytovania máte aj vstupy do termal parku a keďže je hotel priamo prepojený, tak môžete chodiť dnu a von ako sa vám zapáči, čo je napr. výhoda, keď sa chcete schovať pred páľavou cez obed. Ale ako som spomenul, moc sa vnútri neochladíte.

Ďalšou položkou, ktorú máte v cene sú raňajky. Klasické hotelové. Párky, studené misy, cereálie, káva, čaj, ktorý mi asocioval pobyty v pionierskom tábore. Nič svetoborné a navyše, pokiaľ si trochu prispíte, tak o nejakej 8 hodine už toho na pultoch moc nenájdete.

Zhrnuté a podčiarknuté, tomuto hotelu by som dal tak 2 hviezdičky z 5, predovšetkým za prepojenie s termal parkom a neobmedzené vstupy. Zvyšok by som zaradil do nižšie štandardu, ktorý sa síce da prežiť, ale na nejaké vychutnávanie môžete pokojne zabudnúť.

Čo povedať na záver? Thermalpark samotný ja naozaj krásny, veľký, čistý, členitý. Ale ani to najkrajšie miesto nemôže bojovať zo záplavou turistov. Pokiaľ ste však mestský človek a davy vám nevadia, tak toto je skvelé miesto na letnú dovolenku.

Ak máte nejaké otázky k týmto miestam, rád na ne odpoviem v komentároch.